Share on Pinterest
Deel met je vrienden

Submit

De weg terug naar huis

Het kan niet altijd feest zijn, aan alles komt een eind. Vandaag gaan we weer naar Nederland toe. Na drie geweldige weken is het ook goed zo.

Om half tien stonden we op en een klein uurtje later zaten we aan het ontbijt. Hierna zijn we onze koffers gaan pakken. Omdat niet zo heel veel voorstelde waren we rond een uur of elf uitgecheckt en stonden we te wachten op de shuttle die ons naar het vliegveld zou brengen. Dit hadden we gisteren via het hotel geregeld en wat een verassing toen daar in eens een limousine voor de deur stond. Grin, daar hadden we niet om gevraagd maar het bedrijf had even geen andere auto in voorraad. Hoe bedoel je in stijl afsluiten.

Na een snelle, ruime en gave rit kwamen we aan bij het vliegveld en daar waren we als één van de eersten om in te checken. Omdat we niet ingecheckt waren via het internet hadden we niet de meest beste plekken in het vliegtuig. Vliegvelden zijn nooit leuk en eigenlijk alleen maar vervelend al dat wachten.

Onze vlucht, de KL0606, vertrok om kwart over drie lokale tijd vanuit San Francisco. De vlucht verliep vlekkeloos, op een paar keer turbulentie na. Dankzij een slaappilletje heb ik ook nog wat kunnen slapen en zo landen we, bijna 10 uur later, om tien over tien Nederlandse tijd op luchthaven Schiphol.

We waren weer terug in Nederland!

Schiphol is zo heerlijk efficiënt. Binnen 15 minuten hadden we onze koffers en waren we de douane gepasseerd. We hebben de trein van 10 voor 12 genomen en gedurende deze laatste trip ben ik de laatste twee logs aan het schrijven. Rond een uur of half twee liepen we naar huis en toen kregen we onze eerste regendruppels op ons dak. Behalve een keer gedurende een reis rondom Oklahoma City hebben we de gehele vakantie geen regen gezien en zeker niet gevoeld. Hopelijk zijn we straks niet al te moe en houden we het vol tot een uur of tien vanavond om dan naar bed te gaan en hopelijk snel weer gewend te zijn aan deze tijdzone.