Back to Nature

Hoe is deze reis ontstaan?

Hoe is deze reis ontstaan? Nou, daar zouden we een hele website aan kunnen wijden. Dat is natuurlijk overdreven, maar het allereerste blog artikel is het wel waard (en een lang artikel is het geworden). Het is allemaal begonnen gedurende ons weekendje in Düsseldorf, september 2007. Toen we in een kroeg zaten en 1 van ons op het idee kwam, om van Anchorage, Alaska naar San Francisco te rijden via verschillende national parken, zoals Yellowstone, Bryce en Zion. We waren helemaal enthousiast, maar de kater kwam een dag later, toen we er achter kwamen dat dit ondoenlijk zou zijn. De afstand tussen Anchorage en Vancouver alleen al is bijna 3700 km. Geen goed idee, maar een combi van Nationale parken en Seattle/Vancouver sprak ons bijzonder aan en zo zijn we aan de slag gegaan. Dus ons idee begon zich te ontwikkelen, waarbij kwam dat we beide het gevoel hadden dat het leuk zou zijn om daar waa... Lees Door »

10 km boven Groenland

Vanaf een hoogte van 10 km en vliegend boven Groenland in de KLM Boeing 747 – KL0605 schrijf ik een klein stukje over onze reis tot nu toe. Als je even geen zin hebt in dit te lezen, dan kan ik me dat voorstellen want zo interessant zal dit stukje niet worden, als je een weblog bijhoudt, dan moet je het ook goed doen, dus we schijven alles op (leuk voor het nageslacht). Toen ik de eerste weblog schreef gisteren, stond me nog een hele stapel strijkgoed te wachten. Na twee uurtjes was het gepiept en konden we de koffers helemaal inpakken. Dat laatste stelde helemaal niets voor, maar we hadden wel het idee dat de koffers behoorlijk vol zaten. Rond een uur of 5 ‘s middags hebben we ons appartement veilig achtergelaten en zijn volledig bepakt naar het station gelopen, waar de trein van rond half 6 ons naar Schiphol heeft gebracht, via een omweg weliswaar omdat er spoorwerkzaamheden plaa... Lees Door »

San Francisco – Een onrustige start

We hebben een heerlijke vlucht gehad, die zeer voorspoedig is verlopen. Rond een uur of 1 zijn we geland op San Francisco International Airport. Alles was goed op deze vlucht, leuke stewardessen, gezellige Amerikaanse naast ons, geen turbulentie. Prima dus. Zelfs de douane liep op rolletjes, binnen een half uur hadden we onze vinger-afdrukken vrijgegeven, stonden we op de foto en hadden we onze koffers. Dat was vorig wel anders. En ook Oranje heeft gewonnen met 3-0. Niet goed voor mijn positie in de T&E pool, maar mooi voor Nederland natuurlijk. Eenmaal buiten hebben we meteen een taxi gepakt en binnen anderhalve uur na het landen stonden we voor de deur bij onze bed & breakfast. Het liep allemaal voorspoedig en daar bleef het dan ook bij deze dag. Want ons eerste hotel van deze vakantie bleek dus niet goed geboekt. Het is 1 van de 2 hotels die we per e-mail hebben geboekt en bli... Lees Door »

The streets of San Francisco

Mocht iemand zich afvragen waar we de tijd vandaan halen om deze weblog bij te houden; nou op dit moment hebben we tijd zat, want deze dag begon voor mij om 4 uur ‘s ochtends (omgerekend 1 uur ‘s middags Nederlandse tijd). Heerlijk zo’n jetlag. Maar goed daar doen we even niets aan en uit ervaring weet ik dat we over een dag of 3 helemaal in het ritme zitten. Het is wel optimaal gebruik maken van onze vakantie tijd. Alhoewel het vroeg was, hebben we heerlijk geslapen. De bedden zijn magnifiek en ze serveren Starbucks koffie. Met dit gegeven is Robert gaan onderhandelen over de prijs voor de rest van de twee nachten en het besluit was dan ook snel genomen om in dit hotel te blijven. Lekker makkelijk, geen gesleep met koffers meer. Na een lekker, niet Sonja Bakker approved, ontbijtje van $20 per stuk, hebben we de tas gepakt en zijn we de stad in gelopen. Het is prachtig weer. Hier in Fris... Lees Door »

The rock

We beginnen te wennen aan het tijdsverschil want deze ochtend werd ik pas om 6 uur wakker en dat is toch weer een winst van zo’n 2 uur ten opzichte van gisteren. Vanochtend hebben we het lekker rustig aan gedaan en we hebben wel een uur in de ontbijtzaal gezeten, beetje lezen, bloggen en eten. Rond een uur of 10 zijn we het hotel uitgelopen op weg naar Fisherman’s wharf. Net als gisteren is het weer prachtig weer en de voorspellingen zeggen dat het een graad of 25 gaat worden. Voor mij een goede reden om een cap te kopen, want de zon van gisteren heeft mijn bleke kantoor huid een behoorlijke optater gegeven, vooral op mijn wat kalende hoofd. Aangekomen bij pier 39 werden we al van ver hoorbaar verwelkomt. Vorig jaar waren er maar een paar, maar dit jaar waren er tientallen zeehonden, die tegen elkaar aan het opboksen waren wie het meeste lawaai kan maken. Een grappig gezicht, kijk maar o... Lees Door »

Vele miles, mooie uitzichten & back in time

Hmmm….kwart over zes vanochtend. Ik had gehoopt op een uurtje later, maar goed niets aan te doen. Vandaag belooft het een spannende dag te worden, want we gaan onze auto ophalen en we gaan de eerste miles vreten op weg naar Groveland en Yosemite Park. Voordat we de taxi konden pakken richting het vliegveld moesten we eerst even aan de beademing vanwege de rekening van het hotel. De prijs was al niet misselijk, maar daar boven op komt ook nog de city tax. Maar goed we hebben wel heerlijk geslapen en ontbeten. Na een vlotte taxirit zijn we aangekomen bij de autoverhuur op het vliegveld van Frisco. Na de gebruikelijke formaliteiten bij de balie werden we naar de plek van SUV’s gestuurd en daar konden kiezen uit een stuk of 15 stoere bakken. De keuze was relatief snel gemaakt en het is een Chevrolet Equinox geworden. Net als vorig jaar een witte. Eigenlijk lijkt hij veel op onze auto v... Lees Door »

Van Groveland naar Lone Pine

Half acht was het toen we wakker werden, eindelijk een normale tijd. Na de gebruikelijke rituelen, waaronder een matig ontbijt, gingen we rond een uur of 9 op weg naar onze volgende stop Lone Pine. De eerste 60 mile van onze trip hadden we gisteren al 2 maal gereden, dus daar valt niet zo heel veel over te vertellen. Het verhaal begint dan ook bij Yosemite Valley, dat hadden we gisteren al gezien vanaf Glacier Point. De vallei is denk het meest toeristische stuk van Yosemite Park en het is ook behoorlijk druk, maar dat neemt niet weg dat het er prachtig is. Je hebt hier beter zicht op de diverse watervallen, meren en stroompjes. Mocht je ooit naar dit park willen gaan, doe dat dan in mei of juni, want dat is eigenlijk de enige tijd dat de watervallen zichtbaar zijn. Later in het jaar is het smeltwater op en drogen natuurlijk ook de watervallen op. Na een te kort uurtje in de vallei, zijn... Lees Door »

Deserts en Oases

Vandaag gaan we naar Las Vegas een oase in de desert van Nevada. De route leidt ons via Death Valley. Nadat we ons ’s ochtends hebben gedoucht en in het plaatselijke ontbijttentje ons te goed hebben gedaan aan een veel te zwaar ontbijt, gingen we op weg. Via highway 136 en vlak voor Death Valley highway 190 reden we het park in. Death Valley is de heetste, droogste en laagste plek van heel Noord Amerika. Dit gegeven is natuurlijk wel spannend om daar doorheen te rijden. De gemiddelde temperatuur in juni is 43 graden, en dat gaf de temperatuurmeter in onze auto ook aan. Gelukkig deed de airco haar werk en hadden we in de auto geen last van de hitte. De rit was spectaculair. Na een flinke slingerweg de berg af kwamen we aan in de vallei dat op zee niveau ligt. Na onderweg een paar keer gestopt te hebben om snel wat foto’s te maken kwamen we tegen een uur aan in het Visitor center. Daar was... Lees Door »

Win some, lose some in Las Vegas

Een wel heel letterlijke titel van deze blog; lees het maar en je begrijpt waarom. Vanochtend was een lekker rustige ochtend; we hoeven niets te doen, dus geen haast deze dag. Terwijl Robert de blog van vrijdag aan het schrijven is ga ik naar beneden om koffie te halen bij de Starbucks in het hotel. Beneden aangekomen passeer ik uiteraard diverse gokmachines en besluit een gokje te wagen. In m’n portemonnaie zat nog een briefje van 10 Dollar en dat ging dan ook in m’n zorgvuldig uitgekozen machine (lees pure gok). You win some, you lose some en uiteindelijk bij mijn laatste 2 punten aangekomen trek ik aan de hendel en bingo……75 Dollar; een mooi begin van de dag. Meteen aftikken die machine (je krijgt een voucher) en meteen ging ik op weg naar Robert om trots mijn eerste winst in Vegas te laten zien. Na een klein overwinningsdansje, zijn we overgegaan tot de orde van de dag; w... Lees Door »

Van Las Vegas naar Springdale

Het was gisterennacht erg laat (2.30) dus opstaan ging vanochtend niet zo heel erg vanzelfsprekend, maar de wekker was onverbiddelijk en ging dan ook om half negen precies. Na wat kreunen en steunen, een goede douche en een Starbucks koffie gingen we fris op weg naar onze volgende bestemming: Springdale. We hebben de toeristische route genomen omdat we een klein park in de buurt van Vegas willen zijn, genaamd: Valley of fire. Via Lake Mead en fantastische uitzichten komen we na ruim anderhalve uur rijden aan bij dit geweldige park. Het is duidelijk waarom het de Valley of Fire heet want alle rotsen zijn daar vuurrood. Na een kwartier in het park te hebben gereden komen we aan bij een trail, die we besluiten af te lopen. We zitten nog steeds in de staat Nevada en de temperatuur is ruim 40 graden, ze hebben niet even een asfalt laagje over het mulle zand heen gelegd, dus het was een flinke... Lees Door »

Hoge toppen en diepe dalen

Wat een superdag! Na een heerlijke nachtrust en een ontbijtje in een plaatselijk restaurantje zijn we rond een uur of half tien vertrokken richting Zion National Park. Zoals je waarschijnlijk nog wel weet, zaten we aan de rand van het park, dus het duurde dan ook niet lang en we moesten onze parkpas laten zien. Ook Zion is majestueus en indrukwekkend. Hoge en veelkleurige rotswanden, diepe canyons, allemaal door weer en wind geërodeerd. Om niet te veel in herhaling te vallen, zal ik de parken die we vandaag en morgen meer zich zelf laten beschrijven door het plaatsen van foto’s. Dit klinkt misschien alsof we verveeld zijn, het tegendeel is waar. Zoals ik al schreef het wordt een herhaling van woorden. Goed nieuws voor de snelle reizigers (wij dus), Zion National Park is in een uur te doen. Hier en daar een snelle stop om foto’s te nemen en weer rustig doorrijden naar het volgende mooie p... Lees Door »

Goblins & Arches

We hebben niet goed geslapen. Onze kleine kamer had geen airco en het werd dan ook snel warm. Gelukkig hielp het om het raam open te zetten, want het was behoorlijk afgekoeld buiten. Na het gezamenlijk ontbijt (je zit verplicht met alle gasten aan 1 tafel) zijn we weer snel op pad gegaan. Vandaag hebben we een redelijk korte trip voor de boeg richting Moab. Door het on-aardse Capitol Reef National Park zijn we gereden naar onze eerste stop: Goblin Valley. Dit kleine park is een bijzondere vertoning. De verschillende lagen van de rotsen hier zijn door de hardheid op ongelijke wijze geërodeerd, waardoor de onderste- en bovenste laag verder is gesleten dan het tussenstuk. Het resultaat is een koddig gezicht, want het lijken allemaal smurfen/goblins, je noemt het maar. Na een half uurtje tussen de smurfen te hebben doorgebracht zijn we verder gereden. Ditmaal is de weg vrij eenvoudig en onze... Lees Door »

Crossing the Rocky Mountains

Terwijl ik dit stukje schrijf, rijden we in Wyoming op de I25 Noord van Denver naar Casper. De wereld om ons heen is licht glooiend en groen van het gras. Ramon rijdt en ik zit met de Macbook op schoot het volgende verslag te schrijven. Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. Ongeveer 350 mijl, dat is de afstand van Deventer naar Parijs. Verschil is dat het een lange weg is, maar wel door de Rocky Mountains. Doel is Denver, de hoofdstad van Colorado. Na al die natuur en kleine dorpjes zijn we wel toe aan een grote stad. Tegen half 8 ’s ochtends werden we wakker in ons net iets te krappe bedje. De muggenbulten van gisteren jeukten nog lekker, dus al krabbend hebben we ons gedoucht en aangekleed om voor half negen het gezamenlijke feestmaaltijd, het ontbijt met de andere gasten, mee te maken. Natuurlijk waren wij weer als laatste, en met een kleine verontschuldiging gingen we zit... Lees Door »

The Mile high city

Ach je moet toch weer een titel bedenken voor zo’n blog en “Denver” is ook zo saai, terwijl het geen saaie stad is; integendeel. Dus daarom maar de nick name van de stad; “The Mile high city”, omdat de stad op 1 Mile boven de zeespiegel ligt. Om naar Denver te gaan was een grote gok, we moeten er een paar 100 km voor omrijden, maar we hebben er absoluut geen spijt van. Denver is een relaxte stad, met zeer vriendelijke mensen. Dus, Big Bird je had gelijk (een persoonlijk grapje, diegene om wie het gaat zal het ongetwijfeld begrijpen ). Overigens over het vriendelijke van de inwoners van de staat Colorado, dat hadden we precies een jaar geleden ook al meegemaakt in het stadje Durango. Het was gisterenavond laat, dus daarom hadden we besloten de wekker maar helemaal niet te zetten. Ik werd rond een uur of negen wakker en besloot er maar uit te gaan, terwijl Robert nog een uurtje langer wild... Lees Door »

Rodeo [Rooh-dee-ooh]

Vandaag hebben we een redelijk lange rit voor de boek van ongeveer 5 uur. Het zou geen moeilijke rit worden, een weg, de Interstate 25 noord. De rit gaat van Denver Colorado naar Casper Wyoming. Na een koffie bij Starbucks te hebben gehaald zaten we rond 10:00 op de weg. De stad waren we snel uit, en na alle Ach, de cruise control op 75 mph, een beetje sturen, onderweg keer stoppen om te benzine en koffie te tanken, kortom een relaxed ritje. Voor vanavond staat de rodeo op het programma. In Nederland hadden we al tickets gereserveerd voor de landelijke college finals rodeo. Gaaf, hadden we nog nooit gezien, en het leek ons wel wat. We moesten de tickets voor vijf uur afhalen bij het stadion in de Casper. Dus daar eerst maar naar toe en daarna een vette hap scoren en inchecken in ons hotel voor vandaag: C’mon inn. De tickets lagen na wat zoeken voor ons klaar, de vette hap was verrassend ... Lees Door »

Het Wilde Westen

Na een heerlijke nachtrust in onze twee grote bedden stonden we rond een uur of half negen op in ons, kleinere versie van Center Parcs, hotel. Het ontbijt was traditioneel Amerikaans; donuts dus, niet de beste ondergrond voor de komende tocht. Ik kan nu een heel lang verhaal schrijven over onze autorit van Casper naar Cody door Wyoming, maar dat zou heel vervelend worden. Vervelend omdat het landschap domweg zeer eentonig is; een groen heuvellandschap. Alhoewel je 75 mile/uur rijdt, lijkt het langzamer te gaan want de omgeving veranderd niet. Dus tot zo ver de autorit. Rond een uur of 3 kwamen we aan in Cody, onze springplank voor Yellowstone National Park morgen. Cody is de thuishaven geweest van Buffalo Bill en dat laten ze merken ook. Je kan geen kwart mile rijden of er is weer een verwijzing naar deze legendarische figuur en ze hebben maar liefst 5 musea aan deze persoon en z’n daden... Lees Door »

Yellowstone National Park

“Beste Natuurliefhebbers, Ik schrijf deze weblog om mijn excuses aan te bieden. Eerder heb ik jullie omschreven als groene sokken en heb jullie waarschuwing, dat Yellowstone National Park niet park de Hoge Veluwe is, volledig genegeerd. Jullie hadden gelijk dat Yellowstone enorm indrukwekkend is en we hebben hier een geweldige dag gehad. We hebben sneeuwballen gegooid hoog in de bergen, foto’s genomen van indrukwekkende watervallen en stroomversnellingen en natuurlijk de kleurrijke geiser plateaus bekeken. Helaas waren we net te laat voor “Old Faithfull”, maar na 90 minuten in de omgeving te hebben rondgelopen konden we dit wondelijk stukje natuur weer bekijken. Kijk maar onder aan dit bericht. Het leukste van het park is dat je constant bezig bent om te zoeken naar wilde dieren. Hilvarenbeek in het groot. We hebben bizons, herten en pelikanen gezien, helaas geen beren. Uiteindelijk zijn... Lees Door »

Onze langste rit (480 mile)

Het is half zeven ‘s avonds op vrijdag, onze laatste dag is Seattle. Ik lig heerlijk in onze suite in bed even uit te rusten van weer een drukke dag. We hebben wat achterstand in het bijhouden van deze webblogs. Ik ga me proberen te herinneren wat er drie dagen geleden allemaal hebben beleefd op onze reisdag naar Spokane. We hebben een lange dag voor de boeg. 490 miles, meer dan 700 kilometer. Een ritje vergelijkbaar van Deventer naar Praag. Eigenlijk zijn we op weg naar Seattle, aan de kust, maar dat is niet te rijden in een dag. Vandaar onze noodzakelijke tussenstop in Spokane op ongeveer 2/3 van de totale afstand tussen West Yellowstone naar Seattle. We hadden de wekker om zeven uur gezet en zaten rond acht uur te genieten van een lekker ontbijtje bij Running Bear Pancake House in het dorpje zelf. Het was al behoorlijk druk. We hebben weer lekker eieren en vette toast naar binnen gewe... Lees Door »

Onze laatste rit (met deze auto)

Het was gisterenavond laat en gezellig en dat merkten we vanochtend. Vooral Robert was wat aan brakkige kant, dus we besloten dat ik zou beginnen met rijden. Maar voordat we onderweg gingen moesten we natuurlijk even ontbijten. Via Tripadvisor had Robert een leuk ontbijttentje gevonden, genaamd: Frank’s Diner. En inderdaad het was erg leuk, omdat het restaurant in een oude treinwagon zit. Het eten was alweer zeer Amerikaans; veel, warm & vet, maar wel lekker. Ik beloof nu plechtig dat ik dit eetmoment ga aanpassen of overslaan, want anders kan ik me garderobe gaan aanpassen. We hadden 280 mile voor de boeg vandaag en na de lange rit van gisteren valt dat best mee. Ook de weg viel ontzettend mee, want deze was lang niet zo bochtig en bergachtig als de dag van gisteren. Na de eerste 140 mile heeft Robert het rijden overgenomen en ben ik een artikel voor de blog gaan schrijven. Zo’n 50 ... Lees Door »

Seattle

Vanochtend zijn we redelijk vroeg opgestaan, zo rond een uur of acht. Uitslapen is geen onderdeel van onze vakantie dit jaar. Nadat Ramon twee heerlijke mocca’s had opgehaald bij de Starbucks die verbonden is met ons superhotel, zijn we op pad gegaan. Het plan is dat we voor mij een nieuwe computer gingen kopen bij de Macstore in Belleveu. Een stad naast (verbonden aan) Seattle. De Apple store in Seattle zelf was een paar dagen gesloten vanwege verbouwing (hebben wij weer). Mijn huidige laptop is nog niet zo oud, maar hij kan niet meer dichtgeklapt worden wegens een breuk in het plastic. Repareren is financieel niet interessant. Gezien het enthousiasme van Ramon en goede vrienden over de Apple computers heeft mij doen besluiten om dan de stap maar te wagen. En als ik dan toch wil, dan maar gebruik maken van het feit dat we in Amerika zitten en gebruik kunnen maken van de lage dolla... Lees Door »

Underground Seattle

Vandaag schijnt de zon volop, dus de korte broek kon weer uit de koffer. Na het gebruikelijke Starbucks ritueel zijn we er op uit getrokken richting de oude stad Seattle. Hier gaan we een ondergrondse rondleiding krijgen van een historicus. Na een flinke wandeling, en een check bij ons autoverhuurbedrijf of we de auto vandaag al mee konden krijgen (nee dus), komen we aan bij Pioneer Square. Hier begint onze rondleiding, nadat we weer een Starbucks shot tot ons hebben genomen. Nu voert het ter ver om alles uit te leggen hoe dom de oorspronkelijke inwoners van Seattle waren, maar dom waren ze. Het resultaat: alle gebouwen liggen 1 verdieping onder de grond, dus wat nu de ingang is, is oorspronkelijk een eerste verdieping van een gebouw. Want alle begane gronden zijn nog toegankelijk inclusief een stoep die naast de panden loopt. En dit geldt voor alle oorspronkelijke 33 blokken, dus je kan... Lees Door »

Onze laatste dag in de United States

Ons bezoek aan Seattle zit erop. We hebben het prima naar onze zin gehad. Twee hele dagen was ook genoeg. Natuurlijk hebben wij de stad niet helemaal kunnen zien. Bij lange na niet zelfs. Maar als toerist heb je niets te zoeken in de buitenwijken. Vaak genoeg ook veel te gevaarlijk. Dus je begeeft je voornamelijk downtown waar het druk is en voor ons al toerist het meeste valt te beleven. Ons hotel, de Pan Pacific was helemaal super en kunnen we iedereen aanbevelen die van plan is naar Seattle te gaan. Hartje downtown in een nieuw wijk die recentelijk is neergezet en volledig in eigendom is van Paul Allen, de tweede man van Microsoft. Ook het hotel is van hem. We hebben genoten van de intieme luxe die het hotel uitstraalt en de prachtige kamer met alle comfort die je maar kunt wensen. Maar goed. Tijd om te gaan en natuurlijk hopen dat ons laatste hotel in Vancouver aan onze eisen voldoet... Lees Door »

Een rustige dag in Vancouver

We worden zo ongeveer om 12 uur ‘s middag wakker. Heerlijk, geen wekker. We hadden het blijkbaar nodig. Pas tegen een uur of twee zijn we stad ingelopen nadat we hadden afgesproken dat we ons als een zondag zouden gedragen. Beetje rondkijken, beetje winkelen, niet al te laat een paar biertjes en een hapje eten, nog even weer een dutje en tegen tienen ‘s avonds naar Davie street om nog wat te stappen. We wouden het niet al te laat maken want we moesten de volgende dag om zeven uur eruit want dan zou het laatste officiële gedeelte van de vakantie op het programma staan: Whale watching YES!! spannend. Vooral ik (Robert) heb hoge verwachtingen. Veel meer valt over de zondag niet te vertellen, vandaar dit ongewone korte stukje. Lees Door »

Walvissen kijken in de baai van Vancouver

06.45 AM……beep, beep, beep, beep, etc. *^)%^*&^. Dat is vroeg, maar vandaag hebben we een spectaculaire dag voor de boeg. We gaan walvissen kijken in de baai van Vancouver. Na een snelle douche en maar liefst 3 lagen kleding aan te hebben aangetrokken (het wordt 26 graden vandaag in Vancouver!?), zijn we naar buiten gelopen om opgehaald te worden door de busservice van de walviskijkorganisatie. Een half uur met de bus brengt ons in Richmond iets ten zuiden van Vancouver. Nadat we alle rechten op leven hebben opgegeven (je moet zo’n formulier invullen dat je nergens recht op hebt mocht het mis gaan) en daar ook nog eens voor te betalen, kregen we instructies voor de boot. We hebben ons opgegeven voor een Zodiac, die je het beste kent van de Greenpeace boten. Na de instructies, die vooral over kleding ging, kregen we rode pakken die als vierde laag zou gaan fungeren. Ook kr... Lees Door »

Happy Canada Day

Vandaag is het Canada Day, een soort Koninginnedag of 4th of July, een dag dat alle Canadezen vrij zijn behalve dan diegene die moeten werken (duh) en dat zijn er nogal wat. Zo zijn vandaag alle winkels open en de restaurants draaien meer dan goed. Zo rond een uur of 10 werden we wakker en hebben de gebruikelijke opstart zaken afgehandeld. Na een Canadees ontbijt (‘t scheelt niet zo heel veel van een Amerikaans ontbijt) zijn we door de stad gaan wandelen. De sfeer is ontzettend goed en overal spelen bandjes, sloven straatartiesten zich uit, etc. En zo hebben we eigenlijk de hele ochtend en middag besteed. Even naar muziek luisteren, weer verder sjokken (snel lopen lukt niet vanwege de mensenmassa). Dus geen spannende en hele lange blog van deze laatste volledige dag van onze vakantie. ‘s avonds hebben we in een restaurant een salade gegeten en zijn we een paar uur het avondleven ingedoke... Lees Door »

Onze laatste dag en blog

Terwijl we door het vlakke groene land razen per trein richting Deventer schrijf ik deze allerlaatste blog van deze geweldige vakantie. Vanochtend hebben we uitgeslapen tot een uur of half elf, waarna we meteen hebben gebeld voor een late check-out. Die kregen we tot een uur of 1. Dus rustig douchen en inpakken van onze koffers. Dat laatste viel niet mee en bleek nogal een gepuzzel, we hadden nogal wat extra mee te nemen en ondanks dat we in Seattle een pakketje naar ons zelf hebben gestuurd, vertrouwden het toch niet helemaal. Nadat we nog even door de stad Vancouver zijn gelopen en ergens een saladebar hebben opgezocht voor de brunch, besloten we maar alvast naar het vliegveld te gaan. Daar kwamen we rond een uur of drie en toen hadden we nog een uur of 4 te doden, voordat we met KLM vlucht 682 zouden vertrekken naar Nederland. Wat doe je dan op zo’n vliegveld: je bagage inchecken (gee... Lees Door »

Een onstuimige trip over Golden Gate Bridge

Gedurende onze super toeristische bus trip door San Francisco, maakten we dit filmpje terwijl we over de Golden Gate reden. Er mag dan een mini hittegolf hier zijn. Dit was behoorlijk koud en nogal winderig zoals je ziet. Overigens zie ik er niet op m’n voordeligst uit. Lees Door »

De blaffende honden van de baai van Frisco

Vorig jaar in San Francisco waren er maar weinig zeehonden aanwezig in de baai van Frisco. Toen we waren ze vertrokken naar een rustigere plek om te paren. Dit jaar zijn ze er nog wel en dat was te merken ook. Wederom een filmpje waar we geen prijs mee zullen winnen. Lees Door »

The Alabama Hills

Een filmpje wat jullie nog te goed hadden. Met onze, nog redelijk verse, auto crossen door de Alabama Hills vlakbij Lone Pine, California. Lees Door »

Bull Riding

Gedurende de Nationale Kampioenschappen Rodeo voor studenten hebben we heel wat spectaculaire ritjes gezien op paarden en stieren. Hier een voorbeeld. Lees Door »

Old Faithfull

Wat hebben we ons vermaakt in Yellowstone National Park. De enige geiser die we echt hebben zien spuiten, is de “oude betrouwbare”. Deze geiser komt tot een hoogtepunt 1x in de 91 minuten. A dirty mind is a joy forever :-)) Lees Door »

2008

05. Springdale, Utah
06. Torrey, Utah
07. Moab, Utah
08. Denver, Colorado